______pozwólmy wspomnieniom dzieciństwa______


____________znów zobaczyć świat______________

________by i nasze dzieci poznały ich czar_________

20 sierpnia 2009

"CZERWONY HELIKOPTER" Małgorzata Musierowicz

Od chwili, gdy w moje bardzo młode ręce wpadła "Szósta klepka" minęło już sporo czasu, ale nigdy nie zawiodłam się na zabawnym stylu i lekkim piórze pani Małgorzaty Musierowicz. Połknęłam prawie całą Jeżycjadę (ostatnie niestety przemykają mi przed oczami, nie mam czasu na ich wyłapywanie), dopiero teraz jednak przy moich dzieciach wypatrzyłam także lietraturę dla maluczkich tejże autorki. Zdziwiłam się, bo należałam do grona zagorzałych czytelniczek, a poza sagą o Borejkach świata nie widziałam! Teraz za to nadrabiam zaległości w towarzystwie córki, która może także złapie bakcyla na twórczość polskiej

L.M Montgomery, na której, notabene również się wychowałam. "Czerwony helikpter" to opowiastka bardzo fantastyczna, dowcipna i zajmująca. Akcja toczy się wartko, ciekawie , aż trudno się oderwać, bo cały czas coś się dzieje i ciągnie do nastęnej strony. Bohaterem jest Andrzejek, chłopiec, któremu wszystko się już znudziło. Miał dość codziennych obowiązków, rutyny, mleka i ciągle wszystkiego tego samego w domu. Zapragnął wyruszyć w świat i przyżyć przygodę. Wsiadł więc w czerwony helikopter i odrazu spoakał ptaka. Uciekał on przed powietrznymi piratami. Kolejnymi towarzyszami podróży były małpki, smok, lew, a nawet siostrzyczka Zosia, która wyruszyla w ślad za bratem by go ratować. A przed czym, a raczej przed kim i jak się to skończyło poczytacie na stronach tej lektury? Odsyłam do niej, bo czasem warto oderwać się od rzeczywistości i wzlecieć wysoko ponad ziemskie sprawy i troski. Spojrzeć na wszystko z dystansem, ponownie zatęsknić za swoim monotonnym życiem, jak Andrzej za domem i rodziną. Docenić szarość, ale wnieść też troszkę radości i kolorów zaczerpniętych z chwili zapomnienia. Książeczka z przymrużeniem oka potraktowała dorosłość. Spróbujmy więc odnaleźć w sobie dziecko sprzed lat i choć przez moment bądźmy bardzej weseli i spontaniczni.


Czerwony helikopter
Wydawnictwo Poznańskie, 1989

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz