______pozwólmy wspomnieniom dzieciństwa______


____________znów zobaczyć świat______________

________by i nasze dzieci poznały ich czar_________

15 maja 2014

"BAŃKI MYDLANE" Zofia Beszczyńska

Jedna z moim ulubionych ilustratorek. Hanna Krajnik. 










"czary
sezamie otwórz się
zawołałam
i drzwi otworzyły się same

stoliczku nakryj się
zawołałam
na stole zjawiły się ciastka z kremem

buty zanieście mnie
do krainy baśni

ale w tej chwili przyszli rodzice
i czary straciły moc"







"Przyjaciółka
Narysowałam dziewczynkę; była tak ładna, że postanowiłam się z nią zaprzyjaźnić. Przez cały wieczór bawiłyśmy się razem, ale mama potem kazała mi pójść spać, a dziewczynka powiedział, e musi iść do domu.
Nie przyszła już więcej. Może zgubiła adres?"







"szczęście

po zielonych schodach
biegało
skakał

w jednej ręce miało
gitarę z żółtymi wstążkami
w drugiej ręce miało
torbę pełną uśmiechów

pod różowym niebem
fruwało
śpiewało

przyfrunęło do mnie
zostało"










Nasza Księgarnia, Warszawa 1988

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz