______pozwólmy wspomnieniom dzieciństwa______


____________znów zobaczyć świat______________

________by i nasze dzieci poznały ich czar_________

1 października 2015

"BLISKO SERCA" Tadeusz Chudy



Tadeusz Chudy (1931-1997), ukończył prawo na Uniwersytecie Warszawskim, był jednym z założycieli Korespondencyjnego Klubu Młodych pisarzy, był redaktorem "Płomyczka". 

Maria Sołtyk-Koc (1935) absolwentka Wydziału Architektury Politechniki Warszawskiej oraz Studium Podyplomowego na Wydziale Architektury Wnętrz Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie. Uprawia malarstwo olejne, pastelowe, akwarelowe i gwasze. Ilustruje książki dla dzieci i podręczniki. Pamiętacie "Plastykę" ze szkoły podstawowej? Ja, jak przez mgłę. 

TU 
jest strona artystki 
z pięknymi pracami 




"KONCERT

posłuchajcie jak gra
staw
pod ciemnym niebem
trzy tysiące żab

a każda drze się:
- kto ode mnie piękniejszy?
 mądrzejszy?
 silniejszy?!

- ja
powiedział Król Żab
i natychmiast ucichło
całe towarzystwo

a król rozsiadłszy się na liściu
myślał i myślał:

- jakiż to biedny byłby świat
bez żab!..."



"WIATR-TATARAK

wiatr wiatr
wpadł w tatarak
i nie ma go już
od dwóch godzin

on ciągle nad jeziorem
nad karpiami i karasiami
nad oknem zamulonym
uwięziony stoi

i woła:
- wypuść mnie, Tataraku,
wypuść, Zapachu
zielony"



"W ŚWIĘTOJAŃSKĄ NOC

po wodzie po ciemnej
Złoty Wianek płynie - 
ode mnie do Ciebie
może Cię nie minie...

płoną w ogniu zioła
rzekę dym spowija
przez te wonie polne
Złoty Wianek płynie

otwórz prędko serce
niech się noc rozświetli
Złoty Wianek płynie
przyjmij go ode mnie"


Nasza Księgarnia, Warszawa 1981




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz