______pozwólmy wspomnieniom dzieciństwa______


____________znów zobaczyć świat______________

________by i nasze dzieci poznały ich czar_________

25 listopada 2013

"KUBRAK ŻUBRA" Śliwiak Tadeusz, Andrzej Damięcki


Nigdzie nie znałazłam informacji o autorze ilustracji, może ktoś coś wie o Andrzeju Damięckim?






"DLACZEGO MRÓWKI CHODZĄ BOSO?"

Świetlik spotkał się z mrówką.
- Dzień dobry pani, jak zdrówko?
- Dziękuję, dobrze się czuję. 
A pan?
- U mnie bez zmian.
Nocą, jak pani wie, świecę.
W dzień tu i tam polecę
i tak się żyję.
Taki los.
Pani na prawo czy wprost?
- Ja do sklepu z obuwiem.
Ach, mówię panu, mówię,
z tymi butami straszna rzecz.
Chciałam par kilka kupić, lecz
co się tylko pokaże
z butów w moim rozmiarze,
natychmiast, proszę pana
znika.
- To rzecz niesłychana!
- A wie pan dlaczego, mój drogi?
Bo wszystko wykupią stonogi.
I oto właśnie w ten sposób 
my mrówki
chodzimy boso."





Krajowa Agencja Wydawnicza, Warszawa 1976

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz